Esteetön tavaroiden siirtäminen

HENKILÖKUNTAMME SIIRTÄÄ TAVARAA JATKUVASTI

Kuljetuspalveluissamme on selkeä työn- ja vastuunjako: Asiakas on vastuussa asunnosta ja kulkuväylien esteettömyydestä, ja kierrätyskeskuksen henkilökunta hoitaa vastaanottotarkastuksen ja kantamisen. Suurten ja / tai hankalasti kannettavien tavaroiden osalta on sovittava erikseen, mistä tai minne työntekijämme ne kantavat. Kellarit ja ullakot sijaitsevat usein vaikeakulkuisissa paikoissa, ja näin ollen kuljetuspalvelumme ei nouda niistä tavaraa. 

ASUNNON RIITTÄVÄ SUOJAUS

Asiakas on vastuussa siitä, että asunnon irtaimisto ja pinnat on suojattu asianmukaisesti. Kuljetusreitin tulee olla esteetön ja ulko- / työjalkinein kuljettavissa. Esteettömyys tarkoittaa kaiken vahingoittumiselle alttiin ja työtä vaarantavan irtaimen poistoa tavaroiden kuljetusväylältä etukäteen, ja tarvittaessa lattiapinnan suojaamista tavaroiden siirron ajaksi. Suuria huonekaluja siirrettäessä on hyvä tarkastaa etukäteen väylän riittävyys. 

TAVAROIDEN TARKASTUS

Lahjoitettavien tavaroiden tulee olla esteettömästi arvioitavissa. Esteettömyys tarkoittaa riittävää tilaa, jotta tavaroita voi tarkastella eri puolilta ja tarvittaessa kääntää, ja riittävää valaistusta jotta lahjoitustavaroiden kunto on mahdollista havaita.  Kierrätyskeskuksen henkilökunnalla on aina oikeus kierrätysohjeisiin perustuen päättää mitä tavaraa vastaanotetaan ja mitä tavaraa ei vastaanota.


Jos tavara ei sovellu uudellee käytettäväksi

Kaatopaikkapalvelu

Kaatopaikkapalvelua käyttämällä kierrätettäväksi soveltumaton tavara käsitellään ja kuljetetaan asianmukaiseen jätteenkäsittelyyn toimestamme.

Vaikka kierrätykseen sopimaton tavara tuodaan kierrätyskeskukseen, tavaran käsittelystä ja kuljettamisesta syntyvistä kuluista perimme hinnaston mukaisen maksun.

Aina kun kierrätykseen sopimaton tavara noudetaan asiakkaalta, perimme kaatopaikkapalvelumaksun lisäksi noutomaksun.

Rikkinäiset / purkuun / jätteeksi:

Kaatopaikkapalvelu on kehitetty ratkaisemaan tilanteita missä tavaraa ei voida ottaa vastaan kierrätyskeskukseen esimerkiksi huonon kunnon takia tai tavaralle ei ole enää uusia käyttäjiä.

Tavaraa vastaanotettaessa myymälöissä tai asiakkaan luona on kierrätyskeskuksen henkilökunnalla aina oikeus kieltäytyä vastaanottamasta tavaroita.

Tällöin kierrätyskeskus tarjoaa ratkaisuna maksullista kaatopaikkapalvelua jolloin hylätty tavara voidaan ottaa asiakkaalta maksua vastaan. 

Tavaran kunto ratkaisee

Kaikkien tavaroiden, esimerkiksi huonekalujen, tulee olla sellaisenaan käyttöön sopivia. Tämä tarkoittaa, että kangaspintojen tulee olla ehjiä ja puhtaita, ja rakenteen ehyt. Muita vastaanotto ohjeita voit tarkistaa kierrätysohjeistamme, ohjeista voi keskustella puhelimessa noutoa sovittaessa, ja lisäksi kuljettajat tarkistavat tavaran vielä paikan päällä. Kuljettajilla on oikeus olla vastaanottamatta tavaraa kierrätykseen.

Kierrätysmaksut sisältävät:
Pois kantamisen kodista pakettiautoomme
Purkamisen kierrätysjakeiksi ja / tai kuljetuksen jätteidenkäsittelyalueelle
Jätteidenkäsittelymaksut Kiertokapulalle

Kierrätysmaksut eivät sisällä:
Noutomaksun asiakkaalta Karanojalle


Kaatopaikkapalvelun hinnasto 1.1.2019 alkaen

Kysy kyljetushinta myymälän kassaltamme tai soita 03 687 6312.


Tuotteen varaaminen myymälässä

Varausta ei tehdä alle 15 euron tuotteille.
Varausmaksu on 10 euroa.
 
Varausta pidetään viisi työpäivää, sitten tavara palautuu myyntiin.
Varausmaksu hyvitetään tuotteen oston yhteydessä.
Rahaa ei palauteta, jos et osta tuotetta.

Maksetun tavaran säilytys

Maksettua tuotetta säilytetään viisi työpäivää, sitten tavara palautuu myyntiin.
Rahaa ei palauteta, jos et hae ostamaasi tuotetta määräajassa.